Steampunk!

Steam punk!

Jag har alltid gillat fantasy, har en förkärlek för det obskyra, är historieintresserad, gillar Bio-chock och älskar Philip Pullman och Neil Gaymans böcker. Vad känns då mer naturligt än att skriva steam-punk? Jag blev därför jätteglad är Anna Vintersvärd ville inkludera min triologi av hundraordare i Andra världars nya antologi. Hundraordare är mitt nya format, känner jag. Tydligt, definierat och långt nog att berätta en historia. Räcker inte hundra ord, kan man ju skriva flera. Min lilla trilogi, om en leksaksmakerska, en aeronaut och en poetissa blir alltså en del av I varje ångetag, som kommer ut i slutet av april.

Leave a Reply

