Ny bok! Poeter 10.0

Ny bok! Poeter 10.0

Sista poesiantologin som jag medverkar i 2013 har kommit. Det blir faktiskt den femte boken som jag är med i bara i år!
Den ligger på Tolvnitton förlag som också har givit ut poeter.se:s tidigare antologier (jag har varit med i två av dem 181 Dikter till Tomas Tranströmer (2011) och (Världens sista diktsamling (2012). På s 47 är några av mina haiku publicerade och på s 264 berättar jag om min egen resa med poeter.se sedan jag började publicera mina dikter där 2011. Men det som är bäst med att få en ny antologi är så klart inte att mina egna dikter är med, utan alla andra nya favoriter man kan upptäcka. Och det gör man i den här volymen, på över 600 sidor!

http://tolvnitton.files.wordpress.com/2013/12/pressrelease-poesi-10-0.pdf

Leave a Reply

